Sunday, May 3, 2009

Kanep ja Schengeni reid

Mõned päevad tagasi ühel Eesti sisepiiril toimus t0lli4m3ti reid, mis tabas mind täiesti ootamatult. Mul oli igaks juhuks paar grammi kaasas ja mõned piibud autos vedelemas. Minigripi jõudsin ühe sekundiga aluspükstesse panna ja piibud rändasid tüdrukukese kotti :D Aga kutsu läks ikkagi kohe hulluks ja leidis väga täpselt üles koha, kus see grip enne oli olnud.

Seepeale aeti meid angaari, paluti kõik isiklikud asjad lauale laduda, võeti autost proove ja nuusiti seal koertega. Pole vist vaja öeldagi, et põlved olid mul sel hetkel päris nõrgad. Tundsin kuidas minigrip bokseritest püksisäärde vajub. Ümberringi oli umbes kümme tolliametnikku. Nad palusid mul autost veel ühe koti välja võtta. Astusin auto juurde ja koti järele sirutades nägin silmanurgast oma suureks õuduseks, et minigrip kanepiga lihtsalt vedeleb betoonpõrandal. Tagantjärele mõeldes paneb kohe imestama, kuidas mul õnnestus see märkamatult üles võtta ja kannikate vahele peita, et ta jälle välja ei kukuks.

Kuna nad nagunii otsisid (peaaegu) kõik kohad läbi, tunnistasime piibud üles ja viisime jutu sinnasuunas, et jah näe piibud olidki vist need, mille peale koer reageeris ja et ma tegelikult päris puhas poiss ei ole, vaid esmaspäeval suitsetasin kanepit (mis oli ka tõsi). Vahepeal näidati meile positiivseid autost võetud proove, aga ma ei tea, kas need ka päriselt midagi tõestasid või oli tegu lihtsalt märjakstilgutatud paberilehtedega. Igatahes, kõik kohad (v.a. mu aluspüksid) otsiti läbi ja midagi peale piipude ei leitud.

Aga meie juhtum oli seal vist päeva sündmuseks ning seetõttu suhtuti piipudesse ja minu võimalikku joobesse väga tõsiselt ning kohati oldi isegi natukene kurjad. Kutsuti kohale politsei, kes tegi mulle ühe kiirtesti, mis aga ei näidanud midagi. Seepeale andsin uriiniproovi. Mõnda aega uuriti ja arutati, et kas nüüd on midagi või ei ole ning lõpuks sõitsin minema.

Et valet muljet ei jääks, pean kindlasti rõhutama, et nii t0lli- kui p0lit5e1ametnikud olid tegelikult väga toredad (mõtlen seda täiesti siiralt) ja ma sain nendega sõbralikult läbi. Lihtsalt kahju, et teadlikkus tegelikkusest on nii väike ja mõned seadused nii rumalad. Kahju nendest inimestest, kes oma aega selle peale raiskasid ja kahju teistest inimestest, kes mind selle viivituse tõttu 3 tundi ootama pidasid. Sellest peaks pikemalt kirjutama, aga olen kindel, et kanepi täielik legaliseerimine on kõige vähem halb valik.

4 comments:

Anonymous said...

Ma arvan, et kanepi legaliseerimine ei ole seda väärt. Kanep on narkootikum ja selle aksepteerimine näitaks rohelist tuld ka teistele, ohtlikele ainetele. Mõtle, mida see kõik kaasa tooks, eriti noorte inimeste seas.

Ma pooldan pigem seisukohta, et kõik ei pea olema avalikult heaks kiidetud, et seda endale lubada. Keset tänavat ju ei urineeriks, aga kui kuskil ei urineeriks, sureks ära.

Üks Kõik said...

Kanepi legaliseerimist ei tuleks kaaluda mitte ainult selle pärast, et kanep on võrdlemisi ohutu, vaid just sellepärast, et ta võib olla ohtlik - legaliseerimine kindlasti kahandaks osasid riske.

Hollandi eeskuju on näidanud, et legaliseerimine ei too kaasa tarbimise kasvu (kui turiste mitte arvestada) vaid pigem vastupidi.

Alkohol ja sigaretid on samuti narkootikumid ja veel palju kangemad kui kanep. Ma ei usu, et kanepi legaliseerimine ohtlikematele ainetele rohelist tuld näitaks. Mina oleksin küll keskkoolis toimunud narkoloengut palju rohkem uskunud, kui "eksperdid" oleksid osanud asjadel vahet teha. Kui mulle öeldakse, et kõik on väga ohtlik, ei jaksa ma seda enam uskuda ja pean ise piire kompama hakkama. Faktide tunnistamine ja neist mitte möödavaatamine on tavaliselt kasulik olnud.

Ja muide, mõnes mõttes ei oleks minu meelest kõige pahem mõte isegi kõigi narkootikumide legaliseerimine. Šveitsis näiteks heroiin juba legaliseeriti. Ma tean, mõned asjad on tõesti ohtlikud ja nt mulle isiklikult ei meeldiks, kui igaüks LSD'd prooviks, kuna see on minu meelest natukene püha, aga tuleb lihtsalt tõdeda, et legaliseerimise positiivsed küljed võivad negatiivsed üle trumbata.

Oeh, tegelikult see on tõesti pikk jutt ja eks neid 100-leheküljelisi kanepi legaliseerimist pooldavaid artikleid on ka juba piisavalt kirjutatud. Aga asjast huvitatutele soovitan vaadata kasvõi nt seda saadet Aune Altmetsaga:
http://www.youtube.com/watch?v=vsOevnobg2g

ja lugeda tema uurimustööd "Kanep kui ravimtaim":
http://www.hot.ee/hempster/Kanep_kui_ravimtaim.htm

Üks Kõik said...

Ok, vabandust, hero legaliseerimine kõlab natuke liiga äärmuslikult ja ausalt öeldes ma ise ei ole selles osas pikemalt järele mõelnud ega uurinud... mida aga ei saa öelda kanepi kohta.

preili plastik said...

psühhotroopika indeed...